Управлінці залежать від навичок підлеглих у досягненні своїх корпоративних та особистих кар’єрних цілей.

За одним старим (і дуже точним) прислів’ям, навіть найкращому жокею годі перемогти у перегонах на повільному коні. Краще розуміння навичок та можливостей рекрутерів, які шукають рідкісних фахівців, допоможе будь-якому менеджерові значно підвищити якість своїх кадрових рішень, що сприятиме і його власній кар’єрі!

Деяким менеджерам відомі найкращі методи пошуку та відбору кандидатів топ-рівня на вкрай важливі посади. Ба більше, вони ними користуються сповна. Тим не менше, багато хто – ні. Часто це пояснюється хибним уявленням щодо усіх плюсів послуг, що надаються найтоповішими агенціями з пошуку персоналу вищого рівня.

Намагаючись краще зрозуміти специфіку такої роботи, менеджери з підбору персоналу неабияк покращать свої навички із вчасного підбору кваліфікованих спеціалістів.

Хибне уявлення # 1: компанії можуть самотужки знайти ту ж саму кваліфіковану людину, що і менеджери з підбору рідкісних фахівців.

Зі зростанням популярності онлайн-ресурсів з пошуку роботи та нетворкінг-платформ багато компаній помилково вважають, що на цих ресурсах зареєстровані ті самі рідкісні кваліфіковані фахівці, яких зрештою знаходять менеджери рекрутингових агенцій. 

Це вкрай хибне уявлення. Рекрутери не просто публікують описи вакансій на сайтах з метою пошуку кандидатів. Зазвичай вони фокусують свій пошук в окремій сфері, багато з них навіть спеціалізуються на різних типах відкритих позицій у межах тієї чи іншої індустрії. Від такого підходу лише користь. Він дозволяє рекрутерам приділяти дуже багато часу та енергії формуванню гарних стосунків з висококласними кандидатами в межах своїх нішових ринків, водночас вивчаючи типи відкритих позицій, на які потенційні кандидати подаватимуться для продовження своєї кар’єри.

Висококваліфіковані фахівці, які справді знаються на своїй справі, не мають ані часу, ані бажання переглядати усі онлайн-вакансії. Лише тоді, коли з ними починає працювати фахівець із підбору персоналу, вони можуть піти назустріч та потенційно стати доступними для роботи у вашій компанії.

Гарні рекрутери витрачають безліч робочих годин для встановлення довірливих відносин із кандидатами топ-рівня. Такі зв’язки дозволяють отримати доступ до бази кваліфікованих фахівців, яка формується впродовж багатьох років та до якої не отримати доступу жодним іншим способом.

Саме це, а також здатність рекрутерів уважно аналізувати та оцінювати найкращих кандидатів дозволяють їм звертати увагу компанії на найсильніших фахівців. Компанії, які орієнтуються на портали з пошуку роботи або на нетворкінг-платформи, ніколи не знайдуть висококласного спеціаліста, як те вдається рекрутерам.

Хибне уявлення #2: працівники компанії можуть виконати ту саму роботу, що виконує висококваліфікована агенція з пошуку персоналу.

І хоча така думка поширена серед деяких компаній, вдумливий аналіз ситуації виявить зовсім протилежне. Рекрутери заробляють на життя пошуком талантів, яких компанія не спроможна знайти самотужки. Навичок внутрішніх працівників-рекрутерів компанії може вистачити для ефективного пошуку кандидатів на нижчі посади, та найкращих претендентів на посаду краще доручити відбирати професійним рекрутерам.

Більше того, внутрішні рекрутери витрачають свій час на оцінку кандидатів, що подаються на вакансію або дані про яких можна знайти на онлайн-порталах. Рекрутингові ж агентства концентрують свою увагу на підборі найкращих кандидатів, які вже зараз добре працевлаштовані. Саме у цьому і полягає різниця.

Вміння спілкуватися з визнаними фахівцями та конкурувати з іншими рекрутинговими агенціями становить важливу відмінність між професійними рекрутерами та внутрішніми менеджерами з підбору персоналу. Навички спілкування з фахівцями екстракласу допомагають рекрутерам отримати доступ до дуже потрібних на ринку праці кандидатів, з якими вони ніяк інакше не встановили б контакт. 

Досвідчений менеджер з підбору персоналу не надіслав пропозицію роботи кандидатові, який був би надзвичайно цінним для компанії та для подальшої кар’єри самого менеджера? В багатьох ситуаціях такий менеджер не робить наголос на окремих елементах посади, які були б дуже цікаві кандидатові. Ключові фахівці зазвичай не перебувають в активному пошуку роботи, їм, можливо, доведеться допомогти себе «продати». Хоча існує декілька причин, чому гарні кандидати відкриті до пропозицій за межами своєї компанії, факт лишається фактом – практично жоден із таких фахівців не захоче ділитися подібними думками із внутрішнім рекрутером.

Професійні рекрутери мають у своєму розпорядженні великий досвід у формуванні довірливих стосунків із кандидатами, яких вони представляють. Оскільки це входить у арсенал послуг професійних рекрутерів, вони пояснюватимуть основну мотивацію пошуку нового місця роботи кандидатам, таким чином їм вдасться скоротити кількість відмов кандидатові та забезпечити працевлаштування у компанії найкращого доступного професіонала.

Хибне уявлення #3: послуги професійного рекрутера занадто дорого коштують.

На думку професійних рекрутерів, чимало компаній, які отримали лише вигоду від співпраці з ними, звертаються до послуг своїх власних менеджерів з підбору персоналу. Це може наштовхнути на думку, що звернення до послуг зовнішніх рекрутингових агентств за наявності власного відділу з пошуку персоналу не є фінансово доцільним. 

Однак, провівши простий аналіз витрат, можна переконатись у геть протилежному. Приміром, якщо розглянути витрати на зарплату та користь, яку приносять менеджери з підбору персоналу та внутрішні рекрутери, а також час, який ці менеджери витрачають на проведення безрезультатних співбесід з недостатньо кваліфікованими кандидатами. Такі прямі та непрямі видатки в підсумку значно переважають витрати на одноразову оплату послуг професійних рекрутерів.

Професійні рекрутери економлять час та ресурси, необхідні компанії для пошуку, працевлаштування та навчання нового внутрішнього рекрутера. Будь-який дійсно успішний внутрішній рекрутер залишить свою оплачувану роботу, щоби стати успішним консультантом з пошуку рідкісних фахівців. 

Окрім цього, шанси знайти класного фахівця, який залишиться в компанії на довгий термін, набагато вищі тоді, коли до справи береться досвідчений рекрутер. Згідно з проведеними дослідженнями, працевлаштування слабкого кандидата  обійдеться компанії утричі дорожче, ніж його річна зарплата.

Робота професійного рекрутера не закінчується відразу після успішного працевлаштування кандидата. Стандартною практикою в цій сфері є гарантія на кандидата, що діє протягом його випробувального терміну. Досвідчені рекрутери часто зв’язуються з кандидатами, яким вони допомогли працевлаштуватися, та діляться своїми думками щодо кандидатів із менеджерами з підбору персоналу компанії. Інформація, що надходитиме в компанію від професійного рекрутера, є безцінною. Така комунікація сприятиме довготривалій роботі фахівця в компанії, а також його продуктивності.

Внутрішній рекрутинг може бути доцільним під час пошуку кандидатів на нижчі посади. Внутрішні рекрутери можуть шукати кандидатів, що подалися на посаду нижчого рівня через офіційний вебсайт компанії.

Тим не менше, коли мова йде про більш важливі позиції, найкращим та необхідним рішенням буде звернутися до послуг висококваліфікованого рекрутера, який спеціалізується у конкретній сфері.

Copyright©, 2019, Steve Finkel, Professional Search Seminars